اپیزود۱۱-فصل اول-نیمه تاریک وجود

برای دانلود اپیزود شماره ۱۱ اینجا کلیک کنید

 

موضوع برنامه امروز بررسی یک اتفاق خیلی مهم توی ذهن و زندگی مون هست که تاثیر خیلی زیادی داره ، شناخت این اگاهی در مسیر رسیدن به تناسب اندام.

همونطور که میدونید ما در این سلسله پادکستها داریم مسائل روانشناسی موجود در ذهنمون رو بررسی میکنیم تا با شناخت بهتر کارکرد ذهنمون بتونیم طوری رفتار کنیم که احساس خوب بهتر و بیشتری نسبت به زندگی داشته باشیم و این حس خوب بتونه ما رو به سمت کارهای خوب پیش ببره و به تبع اون بتونیم از تنبلی و بی حالی و خستگی ، نمیتونم و نمیشه دور بمونیم .

یکی از مواردی که افراد چاق یا لاغر یا به کل افرادی که تناسب اندام ندارند زیاد اون رو انجام میدن تمرکز برروی ناخواسته ها هست به جای تمرکز برروی خواسته ها.

تا اینجای کار باید دیگه متوجهه شده باشیم دلیل کارایی که میکنیم تا به سمت انرژی مثبت بریم اینه که ارتعاش مثبتی به جهان هستی بفرستیم تا جهان هم اتفاقات خوبی رو برای ما رقم بزنه.

در این قسمت میخوام راجب نیمه تاریک و نیمه روشن وجود خودمون با هم صحبت کنیم و متوجهه بشیم تمرکز بر نکات مثبت چطوری میتونه مارو از تاریکی به سمت روشنایی ببره.

یه تکنیکی که امروز میخوایم راجبش بیشتر حرف بزنیم تمرکز بر نکات مثبت هست.

ببینید توی هر اتفاقی که توی زندگی ما میافته ، اگر با دقت بهش نگاه کنیم میتونیم جنبه مثبت قضیه رو ببینیم.

هر حادثه ای به ظاهر بد و ناگوار در درون خودش ، در دل ماجرا یه جنبه و یه نکته مثبتی داره که ما باید ببینیمش و از اون جنبه استفاده کنیم برای اینکه سموم منفی ذهنی رو پاکسازی کنیم تا به حال خوب برسیم.

خب اول بریم چنتا مثال از زندگی خودم براتون بزنم که یکمی قضیه روشن تر بشه در ادامه خواهم گفت که منظورم از این مثالها چی بوده و برسیم به موضوع اصلی  امروز در   مورد تناسب اندام.

یادمه آخرین باری رو که من یه مقدار پولی رو به یکی از دوستام قرض دادم که میدونستم این زنگ زده از خجالتی بودن من استفاده کنه و میدونه که من نمیتونم نه بگم ، تا پوله رو از من قرض بگیره .

با اینکه خودم احتیاج داشتم به اون پول ولی بهش دادم.

وهروقت هم که بهش گفتم یه بهانه ای آورد تا پس نده.

یه جایی به خودم گفتم ببین مسعود این اتفاق برای این افتاد که تو اعتماد به نفس و عزت نفس کافی برای نه گفتن رو نداشتی.

حاضر بودی یه نه به اون فرد نگی تا اونو نرنجونی از خودت ، ولی حاضر شدی خودتو برنجونی و هر روز و هر لحظه بهش فکر کنی که چرا دوستت پولتو پس نمیده ، چرا اینطوری شد ، مگه تو چه بدی بهش کردی و این افکار مسمومی که مدام دارن توی کله ات رژه میرن و یه لحظه راحتت نمیذارن و باعث شدن از درون مسموم بشی.

به خودم گفتم ببین ،فکر کن اون پول رو صرف کمک به خیریه کردی، اون دوستت به خاطر فقر مالی نیاز به کمک داشته و تو در جایگاه ثروت اون پول رو بخشیدی و دیگه هم قرار نیست که پس بگیری ، بخشیدی و تموم شده رفته.

 

ولی یه درس بزرگ گرفتی از این داستان.

تو یه آدمی هستی که توی زندگیت از هیچکسی پول قرض نگرفتی و همیشه دستت روی زانوهای خودت بوده و همیشه هم خدارو شکر پول کافی برای زندگی ای که دوست داشتی انجام بدی داشتی.

دیگران هم میتونن مثل تو زندگی کنن و دستشون تو جیب خودشون باشه.

و شروع کردم برروی عزت نفس و اعتماد به نفس خودم کار کردم تا این موضوع قرض دادن رو به آدمهایی که میدونم میخوان از من سوء استفاده کنن برای همیشه حل کنم.

و دلیل اش این بود که من ذهنم درگیر یه مساله ای میشه که اصلا به من ربط نداره و من آلودگی ذهنی برای خودم ایجاد میکنم بخاطر آدمی که آگاهی نداره، پس بهتره اون آدم اگر میخواد از این تصمیم من ناراحت بشه و رفاقت رو تموم کنه ، همین الان این اتفاق بیافته و تمومش کنه.

رفاقتی که با یه نه گفتن بخواد تموم بشه همون بهتر که الان تموم بشه.

البته ارزش آدمها توی ذهن من متفاوت هست و بارها شده به دوستانی که میدونستم نیتشون خیر هست کمک کردم و حتی از این کار خوشحالم شدم و دیدم که بلافاصله اون کمکه جبران شده .

ولی این داستان رو تعریف کردم تا متوجه بشیم اگر اتفاقی میافته که به ظاهر بد هست ما میتونیم ازش درس بگیریم و نکته های مثبتش رو ببینیم و ازش استفاده کنیم برای قوی تر شدن.

و این اتفاق افتاد تا من یاد بگیرم وقتی حسم از درون داره میگه این کار غلطه و انجامش نده ، حتی اگر اون خواسته از طرف عزیزترین آدم زندگیم هم باشه ، قبول نکنم و با اعتماد به نفس کامل بگم نه ، من این خواسته تورو نمیتونم انجام بدم چون حالمو بد میکنه و وقتی حالم بد بشه یعنی از بیس خواسته تو اشتباه و غلط هست و با این تمرین ساده اعتماد و عزت نفس خودمو بالا میبردم هر بار که خواسته هایی ازم میشد که حس میکردم نتیجه ای منفی در وجود من داره.

گاهی وقتا ماشین ما پنچر میکنه تا ما با تاخیر به مکانی برسیم یا اصلا نرسیم و بعد که بهش فکر میکنیم میبینیم اون اتفاق به ظاهر بد باعث شد ما به محل قراری نرسیم ، و بعدها فهمیدیم اون نرسیدنه چقدر به نفعمون شده.

گاهی وقتها توی کسب و کار شکست میخوریم و کاری رو که شروع کرده بودیم نیمه تمام رها میکنیم ، ولی بعدش همون شکسته تبدیل میشه به یکی از بزرگترین پایه های موفقیت زندگی ما که بعدش که بهش فکر میکنیم ، میبینیم که اگر اون راه رو نرفته بودیم و شکست نخورده بودیم و تجربه کسب نمیکردیم. هرگز نمیتونستیم اینقدر رشد و پیشرفت کنیم.

گاهی وقتها توی رابطه عاطفی از آدمی که فکر میکردیم برامون مناسبه جدا میشیم و بعدها میفهمیم اون جدایی چقدر منو به آدم بزرگی تبدیل کرد ، چقدر این آدم جدیدی که خداوند فرستاده توی زندگی خوبه و چقدر باهاش راحتم.

همه این تجربه ها و داستان ها میخواد به ما بگه که آقا توی هر حادثه ای توی زندگی یه بخش مثبت وجود داره و تو اونقدر باید رو خودت کار کرده باشی در جهت دیدن نکات مثبت تا بتونی همون لحظه پیامش رو دریافت کنی و بگی آره ، این اتفاق به ظاهر تلخ افتاده تا من تلنگری رو بخورم و مسیری رو که اشتباهه تغییر بدم.

توی بحث تناسب اندام ، خیلی از ماها بارها تلاش کردیم که به سمت تغییر سبک زندگی حرکت کنیم ، ولی هر بار اتفاقی افتاده که مثل بازی مارپله برگشتیم به خونه اول ، بارها رژیم گرفتیم نشده ، بارها رفتیم باشگاه نشده ، انواع و اقسام دارو ها و مکمل ها و مربی ها و برنامه های متنوع رو استفاده کردیم ولی نشده و همه این موارد شکست داره به ما میگه دوست خوب من جهتی که داری میری اشتباهه.

جهتتو تغییر بده تا نتایج تغییر کنه ، مثل این میمونه که توی یه مسابقه دو شرکت کنیم ، همه دارن به سمت شمال که خط پایان هست میدوند و من دارم به سمت جنوب میدو ام. خب معلومه که به دلیل جهت اشتباه هیچوقت به خط پایان نمیرسم.

از اینجای این اپیزود به بعد میخوام بپردازم به افکار مسمومی که ۹۹درصد آدمهای دارای اضافه وزن توی ذهنشون دارن.

قبلا هم البته اشاره هایی بهش کردیم ولی خب امروز تخصصی تر راجبش حرف میزنیم.

  • من اضافه وزن بیست کیلویی دارم ،ولی استخوانهای سالمی دارم.
  • من چربی اضاف اطراف گردنم دارم ، ولی پوست صورت زیبایی دارم.
  • من اطراف شکم و پهلوم تجمع چربی دارم، ولی دستها و پاهام سالمه.
  • باسن من سلولیت داره و فرم ظاهری شو خراب کرده ولی من قلب سالمی دارم.

 

شاید در ظاهر من تناسب اندام نداشته باشم و وقتی توی آئینه خودمو میبینیم همش تمرکزم برروی نکات منفی باشه .

ولی سوال اینجاست اگر من سرطان خون داشته باشم و بدنم فیتنس باشه بهتره یا اینکه بیست کیلو اضافه وزن داشته باشم ولی خبری هم از سرطان نباشه؟

پس اگر من امروز سلامت هستم و تنها مشکلم چربی های چسبیده شده به بدنم باشه باید طبق قانون جذب به خودم بگم خب اگر من به نکات منفی که همون چربی ها هستن فکر کنم ، حرف بزنم ، تمرکز کنم ، ارتعاشی که به جهان هستی ارسال میکنم ، منفیه و جهان هستی هم اجازه نمیده که به تناسب اندام برسم .

چرا؟

چون تمرکزم روی نکات منفی و چربی هاست.

و هرروز موانع و مشکلاتی سر زندگی من ظاهر خواهد شد که من هرگز نخواهم توانست از مدار چاقی و چربی بیام بیرون.

چرا؟ چون تمرکزم روی چاقی و چربی و اضافه وزن هست.

اینکه میگیم با خودت گفتگو کن ، با خودت حرف بزن ، نکات مثبت رو ببین ، نیمه پر لیوان رو ببین ، نیمه روشن وجودتو ببین ، به خاطر این هست که قدرت ارتعاش افکار مثبتت رو افزایش بدی.

کسی که مدام تمرکزش برروی چاقی و اضافه وزن هست داره نیمه خالی لیوان رو میبینه ، در صورتی که همون آدم میلیارد ها نعمت مثبت دیگه توی وجودش هست که نمیخواد ببینه.

فول فیتنس همیار اسپورت
فول فیتنس همیار اسپورت(تبلیغ)

دوست من سلولهای بدن شما با ارتعاشی که از وجودتون ساطع میشه خودشون رو هماهنگ میکنن ، یعنی اگر مدام برروی موج منفی باشی ، سلولهای بدن شما ارتعاش موج منفی رو دریافت میکنن و شروع میکنن در جهت نابودی فعالیت کردن.

شروع میکنن هرروز خراب تر میشن ، هرروز تنبل تر میشن ، هرروز کم کار تر میشن ، هرروز بیمار تر میشن و هرروز چربی بیشتری ذخیره میکنن و هرروز حال مارو بد و بد و بدتر میکنن و در نهایت یه سری هاشون تبدیل میشن به جنگجوهای نابودگر که اسمشون رو گذاشتیم سلولهای سرطانی و تا زمانی که ارتعاش فرکانسی ما برروی انرژی منفی ، برروی حال بد ، برروی غم ، برروی فقر ، برروی چربی ، برروی بدبختی و برروی نیمه خالی لیوان هست ، هرروز این نابودی در میلیاردها سلول بدن ما بیشتر و بیشتر گسترش پیدا میکنه و اگر نتونیم جلوشو بگیریم خیلی سریع مارو از درون منهدم میکنه و ارگانهای حیاتی ما نظیر ، مغز و قلب و کبد و ریه و معده و … رو درگیر میکنه ، از کار میندازه و جسم مارو میفرسته زیر خاک.

و تعارف هم با هیچکسی نداره این قانون ، دلسوزی حالیش نیست.

چون تو داری بهش فکر میکنی و قانون میگی به هرچیزی بیشتر فکر کنی از جنس همون فکر اتفاقات مشابه ای رو در زندگیت جذب خواهی کرد.

پس اگر میگیم نیمه پر لیوان رو ببین ، اگر میگیم وقتی یکی میپیچه جلوت از قانون ترمز استفاده کن ، اگر میگیم وقتی میری جلوی آینه به جای دیدن نافرمی ها ، بیا و سلامتی رو ببین به خاطر اینه که ارتعاش مثبت و سلامت و خوب رو از خودت ساطع کنی تا بتونی رو تک تک سلولهای بدنت تاثیر بگذاری و اون سلامتی و حال خوب رو ارتقا بدی.

ببینید وقتی که دردی توی وجود ما اتفاق میافته ، هرچیزی فرقی نمیکنه ما با یه تمرین فوق العاده سخت برای کنترل ذهن روبرو میشیم.

چون هم درد داریم و هم داریم علائم بیماری رو میبینیم.ولی در همون حال میتونیم یه سری نکات مثبت رو هم ببینیم، مثلا اگر کلیه درد داریم ، میتونیم به جای دیدن اون درد و علائم اون بیماری به سلامتی فکر کنیم  و راجبش حرف بزنیم ، به قلبی که سالمه فکر کنیم، به مغزی که سالمه فکر کنیم و راجب نقاط دیگه ای که بدنمون سالم هست و داره درست کار میکنه فکر کنیم و راجبش حرف بزنیم، راجب نقاط سالم حرف بزنیم و سپاسگزار باشیم.

 

برای دانلود اپیزود شماره ۱۱ اینجا کلیک کنید

اگر به خاطر چربی خون بالا الان درگیر مشکلات قلبی شدم دو راه دارم ، نگه داشتن احساس منفی در وجودم نسبت به این اتفاق که مثل یه تیکه زغال گداخته میمونه در وجود من که هرچقدر بیشتر بهش فکر کنم منو از درون بیشتر آتش خواهد زد و یا اینکه متوجهه بشم که آقا این چربی خون بالا به دلیل پرخوری بی رویه و حساب و کتاب بوده ، به دلیل ورزش نکردن بوده ، به دلیل بی تحرکی بوده ، به دلیل تنبلی بوده.

این بیماری اومده منو از خواب غفلت بیدار کنه ، بهم بگه مسعود عزیزم بیدار شو و انتخاب کن که درست رفتار کنی ، درست غذا بخوری ، درست ورزش کنی ، درست فکر کنی ، درست حرف بزنی و …….

آقا من نمیگم اسکل بازی در بیاریم ها ، حرفم اینه که الان من یه بیماری دارم ، و دو تا انتخاب.

 

  • انتخاب اول : افروختن آتش درونم با تمرکز بر علائم بیماری و خودخوری و نگرانی و درد بیشتر.
  • انتخاب دوم : تمرکز بر قسمت پاک و سالم بدنم و تمرکز برروی حال خوب و سلامتی و تلاش برای بهتر کردن اوضاع.

درواقع همه این کارا و تمرکز برروی نیمه پر لیوان و تمرکز برروی سلامتی و حال خوب به خاطر اینه که ما اون انرژی سلامتی رو به سراسر وجودمون ارسال کنیم ، وقتی ما در مدار سلامتی و حال و خوب باشیم و بتونیم ذهن رو کنترل کنیم که سلامتی رو ببینه ، تحسینش کنه و بابتش شکرگذار باشه به مرور تمامی سلولهای بدن ما رفتارهای خشن و بیماری زا و تنبلی و بی تحرکی و کم کاری های خودشون رو رها میکنن و در جهت ارتعاش سلامت محوری که ما داریم روش اگاهانه تمرکز میکنیم شروع میکنن به فعالیت و میبینیم که یواش یواش بیماری های سرتاسر وجودمون پاک میشن و جای خودشون رو به سلامتی میدن.

چون در واقع سلامتی اصل هست و هرجا که سلامتی نباشه بیماری میاد جاشو میگیره ، مثل نور و تاریکی ، و شب روز داره بهمون نشون میده اگر نور رو توی زندگیت نتابونی تاریکی میاد جاشو میگیره.

این موضوع تمرکز برروی نکات مثبت خیلی جای صحبت کردن و بسط داده شدن داره که قشنگ ما به این باور برسیم که باید برروی نکات مثبت تمرکز کنیم ، وگرنه به فنا میریم.

که ان شا… در فصل دوم مفصلا باز هم به این موضوع خواهیم پرداخت.

یه نتیجه گیری و خلاصه از حرفای امروز اگر بخوام داشته باشم اینه که :

همه افرادی که چربی اضافه دارند یا تناسب اندام ندارند به این خاطر هست که فکرشون ،حرفایی که به زبون میارن ، تصاویری که میبینن و در یک کلام انرژی غالب ذهنشون برروی نیمه تاریک یا همون انرژی منفی یا همون چربی ها و اضافه وزن هست و متاسفانه یا خوشبختانه کسی که نتونه ذهنش رو کنترل کنه که در هر اتفاقی نیمه پر و مثبت لیوان رو ببینه هرگز نخواهد توانست به تناسب اندام برسد.

و این حرف ها رو کسی میشنوه که هدایت شده برای شنیدنش و تشنه شنیدن این مطالب هست.

خیلی دوستون دارم که تا اینجای داستان با من مسعود پورتیموری همراه بودید در اپیزود بعدی یعنی ۱۲ قرار هست که در رابطه با مقایسه با هم صحبت کنیم.

اینکه مقایسه کنیم خودمون رو یا نه ، درسته غلطه؟ راه درست چیه و چکار باید بکنیم. توی اپیزود بعدی منتظرتون هستم.

دوره اصلاحی درمان دیسک کمر
دوره اصلاحی درمان دیسک کمر(تبلیغ)

راستی تونستید دکمه اشتراک گذاری رو در قسمت قبلی پیدا کنید یا نه؟

امروز میخواستم بگم علاوه بر اشتراک گذاری شبکه های مجازی قابلیت منشن رو هم دارند ، از اون جالب تر حتی میتونید برامون کامنت بگذارید و نظر خودتونو بگید.

جالبه نه؟

بازم دوستون دارم در پناه خداوند بزرگ همتون رو به خدا میسپارم، و دعوت میکنم به شنیدن دو بیت شعر توحیدی دیگه و خدانگهدار.

با بدان منشین که صحبت بد

گرچه پاکی تو را پلید کند

آفتاب بدین بزرگی را

پاره ای ابر نا پدید کند.

 

برای دانلود اپیزود شماره ۱۱ اینجا کلیک کنید

 


دانلود و شنیدن دیگر قسمتها:

اپیزود شماره ۱

اپیزود شماره ۲

اپیزود شماره ۳

اپیزود شماره ۴

اپیزود شماره ۵

اپیزود شماره ۶

اپیزود شماره ۷

اپیزود شماره ۸

اپیزود شماره ۹

اپیزود شماره ۱۰

اپیزود شماره ۱۲