اپیزود۱۴-فصل اول-رویاهاتو باور کن

اپیزود۱۴-فصل اول-رویا هاتو باور کن (لاغری با ذهن)

همیاراسپورت-لاغری با ذهن-اپیزود14
همیاراسپورت-لاغری با ذهن-اپیزود۱۴

پادکست شماره ۱۴ را از اینجا دانلود کنید

همیاراسپورت-لاغری با ذهن-اپیزود12

به نام رویایی ترین خالق هستی

سلام ، مسعود پورتیموری هستم و شما شنونده اپیزود شماره ۱۴ از مجموعه پادکستهای لاغری با ذهن همیاراسپورت در فصل اول هستید(رویاهاتوباورکن).

خب امیدوارم تا اینجای داستان تونسته باشم این مفهوم کلی رو بهتون انتقال داده باشم که حال خوب مساوی است با اتفاقات خوب.

و این موضوع چکیده تمامی مطالبی بود که تا الان گفتیم.

یعنی اگر بخوایم ۱۳ تا اپیزود قبلی رو بگذاریم توی فرمول و ازش یه جمله در بیاریم برای مفهوم کلی ، همینه ، حال خوب مساوی است با اتفاقات خوب.

و در بقیه مواد ما داریم توضیح میدیم که چطوری باید حالمون رو خوب کنیم و حالمون رو خوب نگه داریم ، ان شا… در فصل دوم که وارد راهکارهای عملی شدیم ، خیلی واضح توضیح میدیم که رفتاری که ازمون سر میزنه دلیلش چیه و چطوری میتونیم به صورت کاملا عملی و با انجام کارهای از قبل پیش بینی شده به حال خوب برسیم.

یعنی وقتی یه اتفاقی رخ میده ، که میخواد حالمون رو بد کنه ، ما از قبل شناختیمش ، میدونیم دلیلش چیه و براش راه کار عملی داریم.

مثل کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سوختن پوست.

موضوعی که امروز میخوایم راجبش صحبت کنیم رویا هست ، ویژن ، خواسته ، تصویری که وقتی اون رو تصور میکنیم غرق در لذت میشیم.

بریم که موضوع امروز رو با هم شروع کنیم

از روزی که انسان با قدرت تخیل پاش رو برروی زمین گذاشت تا به امروز مدام در حال خیال پردازی و رویا پردازی هست و ما امروز میخوایم از این قدرت بی نهایت درون وجودمون استفاده کنیم برای بالابردن سطح کیفی زندگیمون.

همین ۷۰ سال پیش بود که تصویری رو در مجله های مصور کشورهای غربی به چاپ رسوندن که آدمها شی ای رو در دستشون داشتن که با اون میتونستن صدا و تصویر عزیزانشون رو در سرتاسر دنیا ببینن و بشنون.

و ما امروز از این تکنولوژی پیشرفته که تا همین ۲۰ سال پیش یه رویا بود ، براحتی داریم استفاده میکنیم و به راحتی در دسترس عموم قرار گرفته ، شاید آدمهایی که ۷۰ سال پیش اون مجله رو گرفتن توی دستشون و اون تصویر آینده رو دیدن ، اون رویا رو مسخره کردن و باورش نکردن و گفتن این چنین چیزی هرگز اتفاق نمیافته.

ولی هممون خوب میدونیم که این اتفاق افتاد. احتمالا شما هم یکی از همون موبایلها الان تو دستتون باشه.

در رابطه با سفر انسانها و ساخت پایگاه فضایی و شهرهای فضایی برروی دیگر سیاره های منظومه شمسی از قبیل ماه و مریخ ، بارها و بارها هممون تصاویری رو دیدیم که شرکتهایی مثل ناسا و اسپیس ایکس بهمون نشون دادن و گفتن که ما ۵۰ سال آینده اینجائیم و قرار هست که بریم و از زمین خارج بشیم و در دیگر سیاره ها زندگی کنیم.

و بهمون توی فیلمهای تخیلی نشون دادن که یه روزی تکنولوژی ماشین های پرنده اونقدر عمومی میشه که آدمها برای حمل نقل ساده درون شهری از خودروهای پرنده استفاده خواهند کرد.

همه این نشانه ها داره به ما میگه که رویاها رو اگر دنبال کنیم میتونیم اون رو به حقیقت انکار ناپذیر تبدیل کنیم.

همه وسایل و گجت ها و ابزار آلات و هر چیزی که امروز داره به آدمیزاد خدمت میکنه ، از خونه و وسایل درونش و اتصالات آب و برق و گاز و تلفن و اینترنت بگیر تا فضا پیماهای پیشرفته که از میلیون ها قطعه تشکیل شده و حتی یه قاشق غذا خوری ساده.

 یک روزی یه آدمی رویایی رو توی ذهنش ساخت که بتونه پرواز کنه ! برادران رایت جونشون رو گذاشته بودن کف دستشون و هواپیماهایی رو که میساختن خودشون تست میکردن ، ولی امروز این وسیله یه چیز عمومی و ساده است که ما حتی بهش فکر هم نمیکنیم.

ولی اون روز یک رویا بود.

رویاها در واقع خود زندگی هستن و جهان هستی کسی رو که رویاهاشو دنبال میکنه ، حمایت و پشتیبانی میکنه تا به هدفش برسه.

ما با رویا زنده هستیم ، با تصویری که از خودمون داریم در آینده داریم میل و اشتیاق به حرکت کردن پیدا میکنیم.

اگر میبینیم افرادی رو که هیچ میل و رغبتی به زندگی ندارن به خاطر اینه که رویاهاشون رو فراموش کردن ، اونا باور نکردن که میتونن به رویاهاشون جامه حقیقت بپوشونن.

برادران رایت رویای پرواز تو سرشون داشتن و به همه جهان ثابت کردند آدمها میتونن ماشینی بسازن که باهاش پرواز کنن و بعد از اینکه همه جهان دیدند این کار اتفاق افتاد ، اونوقت اونها هم شروع به رویا پردازی کردند و هر رویایی که خلق میشد صنعت هواپیماسازی یک قدم بیشتر پیشرفت میکرد.

 و چیزی که ما میخوایم امروز بهش برسیم و ازش مطلع بشیم ، اهمیت رویا پردازی هست.

 

حالا برگردیم سر موضوع تناسب اندام خودمون.

ببینید:

وقتی کسی میخواد به یک بدن رویایی برسه ، باید دقیقا بدونه چی میخواد و اون بدن رویایی رو توی ذهنش به تصویر بکشه و باهاش زندگی کنه.

تنها تصور اون رویا و شوق رسیدن به اون رویا در اون بدن رویایی هست که میتونه آدمهایی رو که رویاها باور دارن به سمت اهدافشون سوق بده.

یه مصاحبه ای از هادی چوپان دیدم که وقتی بعد از ۲۳ تلاش بالاخره برروی سکوی اول قهرمانی جهان در بالاترین سطح ایستاد.

خبرنگاره بهش میگفت که باورت میشد که اینجا این اتفاق برات بیافته و در پایخ گفت ، من همیشه دوست داشتم مسابقات مستر المپیا رو شرکت کنم و قهرمان بشم ، همیشه خودمو در حال تمرین برای آماده شدن در این مسابقات میدیدم و همیشه دوست داشتم با هانی رامبد بهترین مربی دنیا تمرین کنم.

و دیدیم که هادی بالاخره با دنبال کردن رویاهاش ، بالاخره به رویاش رسید ، مسیری که حتی دیگران برای شرکت در این رویا با هزاران مشکل روبرو میشن رو اون به سادگی طی کرد و جهان درب ها رو به روی هادی باز کرد ، وقتی که رویاشو باور کرد و اون رو ادامه داد.

 

بریم یه مثال واضح تر براتون بزنم که اهمیت داشتن ویژن و رویا بهتر براتون روشن بشه: ببینید

هر لحظه میلیون ها سلول در بدن ما در حال مرگ و جایگزینی با سلولهای نو هستند ، ما از نظر فیزیکی یک بار به دنیا می آئیم و یک بار هم میمیریم ولی هستن این وسط آدمهایی که هزاران بار میمیرند.

با مرگ هر رویایی که توی ذهنشون ساختن اونها یک بار میمیرن و این اتفاقات به ظاهر شکست وارانه ، اونها رو وادار میکنه که رویاهاشون رو باور نکنن ، اونهارو از تحرک باز میداره و میل و رغبت و شوق رو در رسیدن به رویاهاشون در وجودشون میخشکونه .

 و باقی عمرشون رو در دور باطل و چرخه ناقصی سپری میکنن که هیچ میل و رغبتی برای پیشرفت و رسیدن به رویاها درشون نیست.

پس اولین چیزی که ما باید برای خلق داشته باشیم یک رویا هست.

همیاراسپورت-لاغری با ذهن-اپیزود14
همیاراسپورت-لاغری با ذهن-اپیزود۱۴

پادکست شماره ۱۴ را از اینجا دانلود کنید

همیاراسپورت-لاغری با ذهن-اپیزود12

من اگر میخوام بدن رویایی داشته باشم باید بدونم این بدن رویایی چه ویژگی هایی داره ، چقدر وزن داره ، چقدر چربی داره ، اندامها به چه شکل هستن ، فرمت کلی بدن باید چطوری باشه ، مثلا وضعیت پاها و دستها و شکم و پهلو و سینه و باسن و … و … باید چطوری باشه؟ باید بتونم خودم رو در اون بدن رویایی ببینم.

وقتی یکی ازم میپرسه خب دوست داری چه بدنی داشته باشی قشنگ بتونم کاغذ و قلم بردارم و براش بنویسم که آقا بدنی که من میخوام به این شکل هست ، اینطوریه ، انقدر وزنم باشه ، درصد چربی بدنم اینقدر باشه ، درصد عضلاتم اینطوری باشه ، انداممو دوست دارم مثلا در فلان قسمت و فلان قسمت و فلان قسمت به این شکل باشه.

و از خودم در اون بدن رویایی تصویر سازی کنم توی ذهنم و رویامو خلق کنم.

درواقع جهانی که پیرامون ما هست ، طبق چیزایی که تا الان گفتیم ، جهانی هست که داره اول از فکر ما عبور میکنه و بعد در زندگیمون خلق میشه ، خب من چه توقعی باید داشته باشم وقتی که هیچ تصویری از بدن ایده آلم توی ذهنم ندارم ، بتونم خلقش کنم؟

جهان هستی راه رو به کسائی نشون میده و مساله رو برای کسایی حل میکنه که رویایی برای محقق شدن دارن ، و دارن بهش فکر میکنن و دنبال راهی هستن برای رسیدن بهش.

و دقیقا میدونن که چه هدفی رو میخوان دنبال کنن و بهش برسن.

کسی که تصویر ذهنی از بدن ایده آل خودش توی ذهنش میسازه ، علاوه بر اینکه از درون تک تک سلولهای بدنش بسیج میشن برای اینکه اون آدم به رویاش برسه ، از بیرون هم مدام نشانه ها بهش داده میشه و راههای جدید بهش نشون داده میشه.

از وقتی که میفهمه خودش خالق زندگی خودش هست و شروع میکنه به گام برداشتن در جهت خلق زندگیش ، میبینیم که اون مربی بده که مانع پیشرفتش بود از زندگیش حذف میشه و اون مربی خوبه که هم حالت باهاش خوبه و هم با دانش هست و هم ساپورتت میکنه و هم راه رو بهت به سادگی نشون میده میاد توی زندگیش.

اون دارو بده ، اون آدم بده ، اون انرژی منفیه ، اون کار بده ، اون حس بده و همه اون اتفاقاتی که مانعی بودن بر سر راه رسیدن به رویاها حذف میشن یکی یکی و راههای جدید و آدمهای جدید ، درمانهای جدید ، حال خوب های جدید ، انرژی مثبت های جدید جایگزین میشن و اون آدم به سمت رویایی که در نظرش داره و داره مدام روش فکر میکنه هدایت میشه.

میبینیم که از وقتی که ما شروع کردیم به اینکه حال خودمون رو خودمون خوب کنیم ، دنیا هم اتفاقات خوبی برامون رقم میزنه.

رویاها خلق شدن تا آدمها رو به حرکت در بیارن ، آدمیزاد از عناصر طبیعی تشکیل شده ، و عناصر طبیعی مثل آب و باد و … همیشه مشغول حرکت کردن ، تازه شدن و تغییر کردن هستن ، هیچوقت ثابت نمیمونن ، چون اگر بی حرکت بمونن دیگه وجود خودشون رو از دست میدن ، آدمیزاد هم به همین شکله ، رویاها اومدن تا ما حرکت کنیم ، رویاها ساخته شدن تا توی این مسیری که حرکت میکنیم ، زندگی رو تجربه کنیم ، مفهوم زنده بودن رو تجربه کنیم ، مفهوم حال خوب رو تجربه کنیم ، مفهوم باور کردن ، مفهوم قدم برداشتن ، باور به خالق بودن رو ،مفهوم کامل شدن و به مرور اونقدر قوی و قدرتمند بشیم تا زندگی کردن رویاهامونو تجربه کنیم.

و اولین قدم برای اینکه بتونیم رویاهامون رو زندگی کنیم ، اینه که باور کنیم رویاها اومدن تا خلق بشن ، فقط کافیه تا دنبالشون کنیم.

سانتیاگو در کتاب کیمیاگر در پی دنیال کردن رویایی رفت رسید به واحه ای در دل آفریقا اعراب نشین ، اونجا با دختری به  نام فاطمه آشنا شد ، به مقام مشاور واحه رسید و ثروت فراوانی رو به دست آورد ، میتونست تا آخر عمرش همونجا به خوبی و خوشی زندگی کنه چون هرچیزی که میخواست داشت ، همسر رویایی ، ثروت و مقام سیاسی بلند پایه و نفوذ و قدرت.

ولی این افسانه شخصی یا رویای سانتیاگو نبود و اون ادامه داد تا به گنجش برسه.

توی زندگی ما آدمها همیشه خدا جا برای پیشرفت و بهتر شدن هست ، به هر نقطه ای از نظر فیزیکی و مادی و آرامش برسیم ، باز هم یه جای بهتری هست برای رسیدن بهش.

پس توی رویاهاتون جاه طلب باشید ، توی ساخت رویاها و تصویر کردن اون توی ذهن اونقدر خوب عمل کنید و اونقدر با جزئیات برای خودتون رویا سازی کنید و به تصویرش بکشید ، که با هربار تجسم اون رویا ذهنتون بیشتر باور کنه که اون رویا شدنیه ، اون حقیقیه اون خلق شده است.

و یادتون باشه اگر قدرت خلق رویایی رو نداشته باشی حتی نمیتونی تصورش کنی ، پس اگر میتونی تصورش کنی ، قدرت خلق و بدست آوردن اون رو هم داری ، در نتیجه پا بگذار روی ترسهات تا به آدم جدیدی تبدیل بشی ، که با اعتماد به نفس و ایمان برای خلق رویاهاش تلاش میکنه.

و میبینی که نشانه ها یکی پس از دیگری وارد زندگیت میشن و تورو برای رسیدن به رویات هدایت میکنن ، ورزش خوب ، مربی خوب ، تغذیه خوب ، احساس خوب ، یار خوب ، زندگی خوب و همه اجزاء جهان هستی یکی یکی و به نوبت میان توی زندگیت قرار میگیرن تا تو به رویات برسی و این یه قانون تغییر ناپذیره که در افریقای کیمیاگر پائولو کوئیلو بهش میگفتن سنت ، سنت هیچوقت تغییر نمیکنه.

همین شنیدن این پادکست جزوی از مسیری هست که تو مدتها داشتی دنبالش میگشتی برای اینکه پیدا کنی برای ادامه دادن و هدایت شدن ، و قطعا تو انتخاب شدی که آگاهی های موجود در این پادکست رو بشنوی تا بتونه بهت کمک کنی پا پس نکشی و ادامه بدی.

قانون جهان هستی اینطوری نوشته شده که آدمها رو به رویاهاشون برسونه ، حالا اگر من رویای مثبت داشته باشم و برای خلقش گام بردارم و انرژی مثبت مصرف کنم ، چرخ گردون باب میل من میچرخه و در جهت مثبت زندگیمو تغییر میده.

توی این راه پا روی ترس هام میگذارم ، بزرگتر میشم و جهان رو زیبا تر تجربه میکنم و از زندگی و زنده بودنم هم لذت میبرم و دنیا برام میشه پر از هیجان زندگی برای به دست آوردن رویاهام. که مفهوم زندگی دقیقا همینه.

تو خود پای در راه بنه هیچ مپرس

خود راه بگویدت که چون باید کرد.

و در روی دیگر داستان

اگر من بی امید و انگیزه باشم و مدام در چرخه باطل، انرژی منفی رو به خورد صندلی پردازش افکار توی ذهنم بدم ، بازم چرخ گردون سر تعظیم به پیش من فرود میاره و میگه در خدمتگذری حاضرم قربان ، شما میخواید بزنید زندگی خودتون رو نابود کنید ؟ چشم من کمکتون میکنم که نابودش کنید و بیشتر اتفاقات ناگوار و تلخ رو وارد زندگیمون میکنه.

و اینم بدونید که جهان هستی در هر لحظه و سنی که از عمرتون گذشته وقتی یک رویایی رو به قلب شما الهام میکنه ، یعنی شما قدرت خلق و فرصت انجامش رو داری ، پس یک بار برای همیشه نترس و در مسیر رویاهات گام بردار ، حتی شده بترس ولی با ایمان گام بردار ، ایمان بهت کمک میکنه قوی تر بشی و زندگی رو با همه طعمها و چاشنی های جذابش تجربه کن رفیق.

خب فکر میکنم به قدر کافی برای امروز توضیح دادم اهمیت رویا داشتن رو و به امید خدا در فصل دوم مفصلا توضیح خواهیم داد و بررسی میکنیم که چطوری باید رویاها رو به تصویر بکشیم

چطوری رویاهای خودمون رو رسم کنیم

چطوری نقسه راه برای رسیدن به رویاها بسیازیم

و چطوری رویاهای خوب رو شناسایی کنیم و باهاشون زندگی کنیم.

و در پایان

بزرگترین حمایتی که شما میتونید از همیاراسپورت کنید اینه که اون رو به دوستانتون معرفی کنید ، یادتون باشه فقط معرفی کنید و تمام ، چون فقط اونایی که قلبشون بازه میپذیرن که این برنامه رو دنبال کنن و اگر کسی قلبش باز نباشه شما هرچقدر بهش اصرار کنید ، خودتون رو به سمت انرژی منفی بردید.

الا یا ایو حال هیچ منت و اجباری بر دوش شما نیست که همیاراسپورت رو به اشتراک بگذارید چون فصل اول این برنامه کاملا رایگان طراحی شده و هرکسی از هرگوشه ی این کره خاکی میتونه براحتی و بی منت ازش استفاده کنه.

زان یار دلنوازم شکریست یا شکایت

گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت

بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم

یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت

رندان تشنه لب رو آبی نمیدهد کس

گوی ولی شناسان رفتند از این ولایت

دوستون دارم ، در پناه بیکران ترینِ مهربانان باشید و تا برنامه بعدی و اپیزود بعدی خدانگهدار.

همیاراسپورت-لاغری با ذهن-اپیزود14-رویاهاتو باور کن
همیاراسپورت-لاغری با ذهن-اپیزود۱۴-رویا پردازی-روانشناسی ورزش

پادکست شماره ۱۴ را از اینجا دانلود کنید

همیاراسپورت-لاغری با ذهن-اپیزود12

 


دانلود و شنیدن دیگر قسمتها:

اپیزود شماره ۱

اپیزود شماره ۲

اپیزود شماره ۳

اپیزود شماره ۴

اپیزود شماره ۵

اپیزود شماره ۶

اپیزود شماره ۷

اپیزود شماره ۸

اپیزود شماره ۹

اپیزود شماره ۱۰

اپیزود شماره ۱۱

اپیزود شماره ۱۲

اپیزود شماره ۱۳

 



برنامه پیشنهادی ورزشی برای شما:

 

کاهش وزن تناسب اندام همیاراسپورت
کاهش وزن تناسب اندام همیاراسپورت
فرم دهی باسن و ران سطح 1 همیاراسپورت
فرم دهی باسن و ران سطح ۱ همیاراسپورت


ویدیوهای بیشتر در کانال اپارات، کلیک کنید…